הדור הבא של הצוללות: "אח"י דרקון" – "יספקו זווית מבצעית ייחודית"

קובי פינקלר 1 Comment on הדור הבא של הצוללות: "אח"י דרקון" – "יספקו זווית מבצעית ייחודית"

השם החדש שיינתן לסדרת הצוללות, כולל בתוכו את השם דקר ועל שם דג המצולות הטורף. מדובר באבטיפוס של צוללות שישרתו את ישראל בעשרות השנים הבאות, מדובר בצוללות שיספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הדור הבא. לאחר שהשם אחי דקר על שם הצוללת שירדה למצולות ירד מהפרק לאור מחאה המשפחות השכולות, מצאו בחיל הים פתרון יצירתי. מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, הודיע היום (רביעי) כי הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים בתחילת העשור הבא תיקרא "אח"י דרקון", על שם דג מעמקים טורף שבשמו מובאות כל אותיות ה"דקר".

שם הצוללת נקבע לאחר הליך סדור והוכרז היום במסגרת כנס תכנית העבודה של זרוע הים לשנת 2019. בנוסף, בהליך זה נקבע כי שם דגם צוללות העתיד של הזרוע יקרא ״דקר״ (DAKAR CLASS), שם המנציח באופן הראוי והמכובד ביותר את זכר לוחמיה של אח״י דקר.

הצוללת השישית, "אח"י דרקון", תהווה אבטיפוס לדגם דור הצוללות הבא, הדגם המתקדם ביותר שיהיה בשירות זרוע הים בעשרות השנים הבאות.

מדברי מפקד זרוע הים, אלוף אליהו (אלי) שרביט: "לוחמי שייטת 7 משמרים יומם וליל את יציבותנו הביטחונית, במקצועיות ללא רבב, תחכום, מסירות וחשיבה מתמדת. בפעילותם על גבי צוללות העתיד של מדינת ישראל יספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל.

WhatsApp_Image_2019-01-09_at_17.07.32_(1)

תהליך בחירת שם הצוללת נמשך מעל חמש שנים. במסגרתו, שונה שם הצוללת מ-״דקר״, בשל מחלוקת שהלכה והתפתחה בקרב משפחות חללי הצוללת שטבעה בשנת 1968.

השם מבטא כוח ומבצעיות התואמים את אופי פעילות השייטת וילווה את הצוללת במהלך הפעילות המבצעית הרבה הצפויה לה בשנים הבאות. בנוסף, הוחלט כי האות הראשונה של כלל הצוללות מדגם "דרקון" (DAKAR CLASS) תהיה האות ד׳, כמקובל בקרב ציים נוספים בעולם.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מזל טוב… לפחות ששלושת הספינות הראשונות… תקבלנה אתהשמות של המבטח / המשגב / והמזנק…